Helen Fielding :

Bridget Jones naplója

 

 

         Soha nem gondoltam volna, hogy elolvasom ezt a könyvet. Nem azért, a film nagyon tetszett. Minimum tízszer láttam, és minden alkalommal jókat nevettem rajta, a második részt is láttam, azt is szeretem. Főleg azért tetszett nagyon mindkettő, mert imádom ha egy történetben vannak féltékenykedési jelenetek. Természetesen férfiak részéről. És ez a Bridget Jones filmekben nagyon jól van felépítve. Szóval ha valaki olvasott olyan könyvet, amiben jó kis féltékenykedési jelenetek vannak, az ajánljon nekem!!!

         Na tehát a könyvre visszatérve, azért olvastam el végül, mert kölcsönkaptam valakitől, akinek hasonló az ízlése az enyémhez, és nagyon ajánlotta. Hát nem csalódtam, mert a könyv is nagyon vicces, sőt, sok helyen viccesebb a filmnél. Meg sok részt kihagytak a könyvből, vagy átírták, ahogy ez szokás... Sokat nevettem a könyvön, szórakoztató volt, és Bridget nagyon elragadóan naív és sokszor buta volt, és ez tette olyan vonzóvá a könyvet. De sok bajom is van vele. Először is engem zavart, hogy Bridzs folyton a kefélni szót használta, pedig annyi kifejezés van ehelyett, amit használhatott volna, de ez így túl közönséges volt, nem tetszett. Aztán, nagyon önző volt Bridget, folyton csak magára gondolt, még akkor is, amikor félő volt, hogy a legjobb barátja eltűnt, és akkor is, amikor az anyját a rendőrség üldözte. Ráadásul végig panaszkodta a könyvet 58 kg-mal, hogy milyen kövér, mikor ez a súly nem olyan durva.
 

         Összegezve tehát, aranyos volt, vicces is, és szerintem tetszett is volna nagyon, ha nem láttam volna előtte a filmet. Életemben először ugyanis ki kell mondanom, hogy a könyvből készül film jobban tetszett.

 

Kedvenc részem:

 

     "Istenien megy a munka. Hogyhíjják Elena interjúja óta mintha egyszerűen nem bírnám rosszul csinálni.
-Gyerünk! Gyerünk! Rosemary West! -mondta éppen Richard Finch, bokszolóként égnek lökött öklökkel, amikor beléptem az irodába (igzság szerint kicsit késve, de ez mindenkivel megeshet). - Leszbikus erőszako áldozataiban gondolkodom, Jeanette Wintersonban gondolkodom, a Délután orvosában gondolkodom, abban gondolkodom, hogy mit csinálnak igazából a leszbikusok! Ez az! Mit csinálnak a leszbikusok az ágyban? - Hirtelen egyenesen rám nézett.
-Te tudod? - Mindenki engem bámult. - Gyerünk már, te örökösen elkéső Bridget! - ordította türelmetlenül. - Mit csinálnak igazából a leszbikusok az ágyban?
     Vettem egy mély lélegzetet. - Azt hiszem, inkább Darcy és Elisabeth filmvásznon kívüli románcával kellene foglalkoznunk.
     Lassan végigjártatta rajtam a tekintetét. - Briliáns - mondta tisztelettel. - Abszolúte kurvára briliáns! Oké. Kik játsszák Darcyt és Elisabethet? Gyerünk, gyerünk! - fenyegette öklével az ülésezőket.
-Colin Firth és Jennifer Ehle - mondtam.
-Te, drágám - mondta Richard az egyik mellemnek -, te egy abszolúte kibaszott lángelme vagy.
     Mindig reméltem, hogy előbb-utóbb kiderül a zsenialitásom, de azt sose hittem, hogy meg is fog történni velem - vagy a bal mellem."                

 

 

Értékelés:

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása