Agatha Christie : Tíz kicsi néger

 

 

 Évekkel ezelőtt el akartam olvasni életem első krimijét, és természetesen Agatha Christie-t választottam. a könyvtárban megkerestem a könyveit, csak pár volt bent, így kiválasztottam a legszimpatikusabbat, azt hiszem, a címe Gyilkosság a paplakban volt. Miss Marple nyomozott benne, akiről akkor még nem tudtam, hogy nagyon nem fogom szeretni. Mint ahogy a mai napig nem szeretem Poirot, Columbot, és semmilyen nyomozót, akiről tévés sorozatot csináltak. Tehát kifogtam Agatha-tól egy -véleményem szerint - nagyon rossz könyvet, amire már nem is emlékszem.

        Erre most kezembe akadt végre a - talán - leghíresebb könyve, amit már ezren ajánlottak nekem, a Tíz kicsi néger. Tudtam, hogy nem az irodalmi értékét kell nézni, nem is volt ezzel gond. De féltem attól, hogy unalmas lesz, és egyértelmű. Hát óriásit tévedtem. Rémizgalmas volt, már a 30. oldaltól, egyszerűen nem bírtam letenni. Német órán, buszon, gyors ebéd közben is ezt olvastam... Egy nap alatt természetesen el is olvastam. Egy ilyet nem lehet sokáig húzni.

        Tíz nagyon különböző ember verődik össze egy szigeten, és akkor még nem tudják, hogy valamiben mégiscsak hasonlítanak egymásra. Elkezdődnek a gyilkosságok, de a szigeten senkit sem találnak. Most már biztos: a szigeten csak ők tízen vannak. És a gyilkos... köztük van. Egy őrült áll a gyilkosságok mögött. Vajon a többiek épeszűek egyáltalán? Vagy azok tudnak maradni ennyi borzalom, és gyanúsítgatás után?

        Ha valaki még nem olvasta, de most megjött a kedve, és elolvasná, tegye meg a kedvemért, amit én is tettem olvasás közben.

        Még az elején tippelje meg, ki lesz a gyilkos, és írja fel egy papirra. Aztán írja be ide kommentként, de a poént ne lője le, csak egy nevet írjon, hogy kit tippelt. Kíváncsi vagyok ugyanis. Nekem nem sikerült eltalálnom, hogy ki a gyilkos, és ez nagyon tetszett.
Most már én is felnézek Agatha-ra, mert szerintem ez egy remekmű. Aki ennyi fordulatot, meglepetést ki tud találni... Azért félelmetes ember lehetett Agatha... ha ő gyilkolt volna, az biztos, hogy nem jött volna rá senki. :)

Nem tudom, nem túl kockázatos-e ha idézek. Nem akarok semmilyen poént lelőni.

 

 

Azért egy rövidke idézet:

 

"A földszinten Rogers zavartan állt az ebédlőben.
Tágra nyílt szemmel mered a porcelánfigurákra az asztal közepén.

-Furcsa - dünnyögte. -Esküdni mernék rá, hogy tíz volt."

Értékelés:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Judy88 2009.08.05. 08:58:24

Az én tippem a gyilkosra Philip Lombard volt.
Amúgy a könyvet tényleg nem lehet tenni, lebilincselő... és nem könnyű kitalálni ki lehet a gyilkos, nekem sem sikerült:)

Promise 2009.10.28. 19:37:58

Húú, én már nem emlékszem, kire tippeltem, de biztos nem arra, aki valójában volt. =)

Sztavrogin 2009.12.18. 11:31:26

én sem emlékszem már, kire tippeltem, de egész biztos, hogy én sem találtam el. :)Egyébként én nagyon sajnálom, hogy nincs több ilyen könyve, a többi szerintem már mind egy kaptafára készült, én egy idő után teljesen elvesztettem az érdeklődésemet az írásai iránt, egyedül ez maradt meg, mint az egyik kedvenc könyvem :)

Esztivagyok 2012.11.09. 18:58:56

@Judy88: @Promise: @Sztavrogin: Merem ajánlani Dennis Lehane könyveit és a skandiván krimik sorozatot, mert ott sem lehet kitalálni, ki a gyilkos, és amikor azt hinnéd, hogy a végső csavar megtörtént, még csavarnak rajta hármat. Egyébként tényleg fantasztikus, hogy nem lehet előre tudni semmit, és Sztavrogin, igazat kell adnom neked, nekem se tetszett eddig a többi könyve annyira...
süti beállítások módosítása